2 Dec 2008

Kell Park Picnic


V poslednej dobe sme sa moc neozývali. Dajako nestíhame. Ale dialo sa všeličo, tak sa pokúsim o nejaký ten sumár.

Globálna hospodárska hrúza zastihla aj Nový zéland, dôsledkom čoho sa stráca pomaly ale iste práca. Samir ju zatiaľ má, ale už sa pozerá často na trh, treba sa zabezpečiť. Ja som musela prepnúť na turbo, čo sa týka doktorátu, lebo moja vedúca odchádza na rok študovať (nuž niektorým nikdy nie je dosť, haha), a druhú ročník končím koncom februára. Proste som musela prepísať doteraz vypotené kapitoly, aby mala na Study Leave svatý pokoj, že gro práce je hotové. Ak by niekto mal záujem a nervy predrať sa cez moje stránky a odborne (alebo inak) mi poradiť, dajte vedieť. Rada sa strápnim. :)

Ruben stále vytrvalo mlčí, až sa z toho Kiwiovia zgežia.... Proste sa nezmestí do tunajších rozvojových tabuliek, tak nevedia čo s ním. Darmo im hovoríme o rôznych okolnostiach, ktoré k tomu môžu prispievať, len nám tlačia do hlavy kaleráby. No mňa to teda riadne zdolá každý krát, ale však čo nás nezabije, to nás posilní.

Jediná, ktorej sa darí perfektne, je Toni. Ona vám je taká pohoďáčka. Učí sa čítať a je hrozne rada, že sa nemusí učiť čítať v každom jazyku zvlášť, ale je to plus-mínus rovnaké. Náramne sa tomu teší.

Takže takto sa mi mávame. Pripájam fotky z pekného letného poobedia z minulého týždňa. Išli sme sa mrknúť na výstavu, ktorú moja kamarátka Michelle zorganizovala pre jednu známu z North Shore Hospice. Ona nikdy neštudovala maliarstvo, ale je talentovaná a keďže zomiera na rakovinu, táto výstava jej dala zmysel a naplnenie pre jej posledné dni. Čoskoro som však pochopila svoju naivitu (môj Ruben na výstave, haha), takže sme zakotvili na neďalekom ihrisku a dali si olovrant.
Michelle - "Art for Life"

Muffin



Nagy hallgatás után íme - élünk. Mindenféle történt velünk az utóbbi időben, nem nagyon volt se időm, se kedvem dokumentálni.
Dióhéjban: Mivel Új-zélandot is elérték a gazdasági problémák, sorban állnak le a nagy beruházású építkezések. Samirnak is nem sokára tovább kell valószínűleg állnia. Úgyhogy keresgélésbe fogtunk a piacon. Nekem sem állt túl jól a szénám az egyetemen. Enyhén szétesni látszik a témavezetés osztag - teljes a káosz. Nekem meg át kellett írnom az eddig megírott fejezeteket (ami enyhén szólva fájdalmas. olyan, mintha genetikailag módosítanád a saját "gyermeked" - persze ez enyhe túlzás, de helyenként marhára fáj.) Ruben változatlanul nem hajlandó megszólalni, amivel persze mindenkit az őrületbe, s ide-oda, kerget. Az ovik és a rendszer pedig változatlanul köti az ebet a karóhoz, hogy ez nincs rendben, nem fér bele a táblázatba. Hát igen, úgy néz ki, ÚZ valóban a táblázatok országa. Nincs kilógás...
Az egyedüli talán, akivel nem akad(t) túl sok gond, Toni. Ő éli világát az iskolában és nap mint nap örül, hogy ha angolul tud olvasni, akkor némi változtatással a többi nyelven is véghez tudja ezt vinni. Persze, minderre határtalanul büszke.
A csatolt fotók a múlt héten készültek a Kell Parkban. A barátnőm, Michelle, kiállítást szervezett egy rákos beteg ismerősének. Nem is értem, hogy jutott eszembe elmenni mindkét nebulóval megnézni (gondolom, egy hirtelen koffeinhiányos állapotnak tudható be eme meggondolatlan döntés) - kb 3 perc elteltével letettem róla. A közelben van egy kis játszótér, ide vonaglottunk el enyhe csatazaj közben ... miután egy muffinnal sikerált hangtompítani (lásd fotó).

4 comments:

Anonymous said...

Takze Kell Park? A to tam rastie say kel? Hehehe. Na to kasli, ze ti stale hovoria, ze uz by mal rozpravat. No mal, ale do styroch rokov to nemusi este znamenat ziadu poruchu. Ved chudak, tolko jazykov naraz! Ani sa mu necudujem, ze si nevie vybrat a radsej pouziva posunky. :-)

Anonymous said...

pripájam svoj komentár...náš JArko taktiež do štyroch rokov poriadne nehovoril, vypočuli sme si "kadečo". Ja som už strácala nervy s učiteľkami v materskej škôlke. Keďže som študovala špeciálnu pedagogiku, musím skonštatovať, a tu sa odborníci rôznia...je v norme..keď dieťa nekomunikuje do piatich rokov, po piatich rokoch to môže znamenať, že môže ísť o funkčnú alebo mentálnu poruchu. Poznám prípady, kde 2 zo 100, kde dievčatá začali komunikovať v šiestich rokoch. Rodič vie najlepšie, či to jeho dieťa je v poriadku. Pokiaľ s vami komunikuje a reaguje na vás..tak je všetko ok. Niekedy deti prežívajú stres z vonkajšieho prostredia (zlomom pre nich je škôlka, učiteľ, deti..vyššia náročnosť..multidimenzionálne prvky komunikačných procesov - čo znamená, že sa nachádza s spletisti jazykových kultúr. Už z praxe musím skonštatovať, že nie je vhodné deti škatuľkovať do tabuliek..aj ja som proti nim protestovala..ako učiteľ, pretože každé dieťa je iné, odlišné v psrávaní, po kognitívnej stránke, emocionálnej,prosociálnej..možno nevie a má problém nadviazať kontakt s druhými deťmi, alebo je to obrana na prostredie, v ktorom vyrastá. Veľmi vás povzbudzujem k tomu, aby ste si nevšímali tieto ich reakcie. A ešte jedna rada..ak dieťa vedie očný kontakt s hovoriacim..to znamená..že počuje, vníma..ale komunikuje nonverbálne. Ja som si tým prešla a verte mi, že som prišla aj do konfliktu s Jarkovou učiteľkou pred tromi rokmi kvôli tomu. On jej jednoducho "nepasoval" a videla problém - lebo tabuľky v jeho prípade boli nad škálu. Ked sme vymenili škôlku, tak nám iná učiteľka povedala..viete čo..ja som nekomunikovala do štyroch rokov...a som tu..a mne odľahlo. Každé dieťa je výnimočné...teraz sa rodia deti veľmi múdre, nadané, s vysokým IQ a nemajú potrebu komunikovať. Náš JArko v dvoch rokoch poznal celú abecedu..teraz už rozmýšľa v číslach a v angličtine! Gabi viem, že je to ťažké..pre matku...ale nevšímaj si to! My mamy veľmi dobre vieme..aké tie naše skvelé deti sú.
pa
Vaša Adri Madarová

Gabi said...

to hej. Dakujem vam za povzbudenie, ste mile. Nieze by nam to tiez nevadilo, ze nehovori, ale zato este neni mentalne obmedzeny.
Inak v Kell Parku to je vsetko, co vidis na fotkach. Par tych astronautskych konin, co sa tocia, jedna lavicka akoze "fire truck", a preliezacka so smykalkou. Ale hlavne ze Ruben prestal revat. :)
Navrhla som Jarovi, ze posleme Toni ako pridavok ku Stelke, ale vidim, ze Steli uz pomaly ide domov... :(

Anonymous said...

Gabi, Ruben vyzerá úúplne ako Samir, to je nádhra!!! Je to úžasné keď človek vidí tie deti že aký je to zázrak, že je to vlastme z nás rodičov...som z toho nadšená
sandra