6 Dec 2006

Visas

Hát végre túl vagyunk a nehezén! Ma elküldtük a papírokat Hágába, mostmár "csak" várni kell a vízumokra.
Hogy mi mindenen mentünk keresztül az utóbbi napokban, inkább csak rüvid vonalakban vázolnám: autó kínok közti eladása; miből fizessem a tandíjat?; mégsem kell tandíjat fizetnem; egyszerre több vevő is akadt pár bútorra; rossz formanyomtatványunk van, mert novemberi, és már éppen átcsúsztunk decemberbe; utolsó gyors infó kéne Hágából, de pont ma költözködnek - nem tegnep, nem holnap!; hívom Romát, leráznak; Berlinben nem dolgoznak; Madrid a nyerő - igaz, hogy túlórában, de a hölgy készségesen segít; Samir még egy gyors és elegáns lépést tesz ausztrál tranzitvízum ügyben és íme kész a paksaméta, a DHL-es srác mosolyogva fogja a pénzt és fut... Egyszóval: fellélegezhetünk.

Dnes sme konečne poslali do Hágu žiadosti o víza. Bolo to viac než dobrodružné. Počnúc od trampot so spomínaným poplatkom za prvý ročník. Imigračné tvrdilo, že bez toho nemôžem žiadať o vízum, ale nemali sme ani potuchy odkiaľ ich vziať. O riešení som už písala, nebudem sa opakovať.
Finále bolo ale super. Včera sme skompletizovali konečne papiere, napísala som kopu support letter-ov pre všetkých a o všetkom, keďže ja som hlavná žiadateľka, ostatní sa vezú. :)
Mala som však nejaké nejasnosti ohľadom formulára, tak som zavolala do Hágu. Oni sa, prosím, práve včera sťahovali - nie v pondelok, nie v stredu. Tak teda volám do Ríma, na najbližšiu ambasádu, kde ľutujú, ale pred 10 minútami skončili s vzbavovaním víz. Nech zavolám zajtra. Tak teda volám do Berlína, kde vôbec nerobia. Nevadí. Našla som aj číslo do Madridu, vravím si, neva, snáď mi oni pomôžu. A čuduj sa svete, tam boli velice ochotní. Pani s anglicko-španielským akcentom mi vysvetlila, čo som potrebovala (inak išlo o 2 vety) a ešte ma ma aj uistila, že to bude v pohode a nemusím sa stresovať okolo formulára. Nie on je ten najpodstatnejší z dokumentácie. Tak som bola rada.
Poobede sme poslali papiere cez DHL, dnes by to už tam malo byť.

A my sa konečne môžeme venovať adventu - očakávaniu Pánovho príchodu.

No comments: