30 Jan 2007

V newsletter postgaduálnych študentov som sa dočítala, že University of Auckland je na 46. mieste na zozname najlepších univerzít sveta. Tak som sa teda išla pozrieť, aký je ten zoznam....

The Times Higher Education Supplement každý rok uverejní svoju TOP 200-ku, kde podľa detailne popísaných kritérií (viď methdology... na stránke), kde sa táto univerzita každý rok dostáva vyššie a vyššie. Zaujímavé v topliste je, že ani jedna východoeurópska univerzita nie je uvedená, najbližšie iba Viedenská univerzita (87.), ruský Lomonosov je až na 93. mieste a petrohradská univerzita na 164. mieste. Rímska La Sapienzia na 197., takže neviem, ako sa to vlastne posudzovalo. Zrejme v tom všetkom riadne zapracovala anglo-saská perspektíva, keďže z 200 univerzít je aspoň 70% z anglo-saského sveta.
Tak koho to zaujíma, mrknite sa na stráku, na 14 dní je to zadarmo a na stránke majú aj iné zaujímavosti, napr. trendy vo vysokom školstve atď.

Az egyetemről a minap kaptam egy infót, és érdekességképp megtudtam, hogy az aucklandi egyetem a világranglista 46. helyén szerepel. Gondoltam, ellátogatok az ominózus oldalra (The Times Higher Education Supplement ), hátha még valami érdekeset megtudok. Hát - nem meglepő módon - a 200-as listán egy közép-európai egyetem sincs. A legközelebbi a Bécsi Tudományegyetem (87.), aztán még a Lomonosov a 93., a szentpétervári a 164., Rómában a La Sapienzia csak a 197. Ez azért azt sugallja, hogy a lista készítésénél erősen az angolszász perspektívából indultak ki, merthogy a 200-ból kb a 70% angolszász országban van, vagy olyan oktatási szisztémával bír.

Szóval akit érdekel a dolog, az oldalt meg lehet nézni 14 napig ingyen, és hát a listán kívül azért találni még érdekességeket. Jó böngészést!

No comments: