2 Jul 2007

Jeden krasny den - egy szep nap

Dnes sme po dlhšom čase mali celkom pekný deň. Nemyslím na počasie, lebo takmer každý deň leje ako z krhla. Nejako sa nám darilo. Za rekordný čas sme vybavili poistenie pre celú rodinu (doteraz som bola poistená vraj iba ja) vďaka ochoty úradníčky.
Napriek dažďu sme na čas stihli aj do nemocnice. Boli sme síce objednaní na kontrolu Toninej kľúčnej kosti až na koniec júla. Dnes ráno mi však zavolali z nemocnice, že si to rozmysleli a neradi by to odďaľovali. Mali sme teda prísť dnes. A vďaka Bohu všetko je ok. Nemusí nosiť už ani šatku, ktorá jej doteraz fixovala rameno. Lekár vravel, že to zarastie bez problémov a nech sa nedáme vystrašiť historkami, ako sa po takomto zlome nemôže športovať a podobne. Veľmi som bola vďačná za jeho slová, úplne ma upokojil. Iba dodávam, že je z USA a nedávno sa prisťahoval do Aucklandu. Neviem, prečo, ale som sa tešila, že nás ošetroval Američan a nie Kiwi. Nič v zlom.
Detská nemocnica Starship v Aucklande bola pre nás prekrásna skúsenosť. Vnútro si predstavte ako atrium. Každý výťah, každé poschodie je inej farby. Na prízemí átria je ihrisko a interiér je v znamení novozélandských pralesov. Neuveriteľné. Po dobrej správe a oslobodenej ruky sa Tonika hrala tak nadšene, že som sa obávala, či za chvíľu nemusíme na sádrovanie. :)

Na ceste domov sme ešte k tomu stihli Sunnynook express, ktorý nás z centra za pol hodinu zobral domov a zastávku má hneď pred domom.

Bol to prekrásny deň...

Ma szép napunk volt. Na nem mintha nem esett volna az eső, merthogy itt mintha monszun lenne. csak valahogy fél nap alatt sikerült elintézni sokmindent.

Reggel felhívtak a Starship gyermekkórházból, hogy mégis menjünk be minél hamarabb (merthogy ők július 23-ra hívtak be először), mondjuk ma. Hát mentünk is rögtön. Előtte még az egyetemen el kellett intéznem a biztosítésunk utolsó vonásait, a busz rögtön jött, minden szuperül időzítve.
A röntgen után doki, aki amerikai. Nem mintha a kiwi nem lett volna jó, csak valahogy örültem a hozzáállásának. Megnyugtatott, hogy minden rendben, Toni kulcscsontja ugyan törött, de valóban meg fog gyorsan gyógyulni. Már a kendővel sem kell rögzíteni. Toni a fellegekben járt. Ezek után a kórház belsejébe mentünk, mert fura zajt hallottunk (és hát a kávézó is arra volt, hihi). Hát nem semmi. A középpontban egy átrium van, minden emelet, minden egyes lift más színű. A földszinten beltéri játszótér, amin Toni olyan hévvel robogott, hogy attól féltem, megyünk rögtön a gipszelőbe. a falak az újzélandi esőerdőket ábrázolják (elég élethűen), farönkök, nagy szikladarabok stb. Élveztük.

A ráadás: hazafelé elcsíptük a Sunnynook expresst, ami félóra alatt hazahozott minket még a dugó előtt.
Egyszóval ez egy jól sikerült nap volt...

Kasnimo sa hrvatskom verzijom, sorry. Imali smo prekrasan da. Ne zbog vremena, to vam je koma. Već nekoliko dana kiša, kiša i opet kiša. Zatšo onda prekrasan dan? Zvali su nas iz dječje bolnice, da bi ipak pogledali Toni a to što prije. Super. Krenuli smo. Putem smo stigli uplatiti osiguranje na faksu, nismo morali previše čekati autobus (po kiši) i pronašli smo odjel i u bolnici.

Ta vam je inače fenomenalna. Djeca su uživala - tobogani, džungla, pravi raj za djecu. Napravili su novu rtg sliku, ali doktor kaže da će biti u redu. Nemoramo više ni fixirati njezinu ruku. Ali najbolje je da već komunicira engleski, i lječniku je sama odgovarala.

Na kraju putem kući smo uhvatili express, koji nas je izbacio ispred kuće. Tomu ja kažem prekrasan dan...

11 comments:

Anonymous said...

Ahojte! Dlhsie som nebola na vasom blogu, lebo v Partizanskom este stale nemame internet. Citim sa ako odrezana od sveta (zavislost, co? hihi). Teraz som v BA, lebo Vilko ide dnes s nasimi a so Stelkou na chalupu. Tesim sa, ze Toni uz ma dole tu fixaciu a ze bude v poriadku. Ta nemocnica musela byt pekna. Aspon trochu detom ulahcia ich situaciu.

teta Ana said...

može prijevod?
nije mi baš sve jasno,mislim da ima govora o toni?!
please?!
by

SaGaRuA said...

sorry. cim ih uspavamo, napisat cemo i hrvatski.

teta Ana said...

hvala,srce si:)

teta Ana said...

bravo,brza si:)
istina živa,kad te sve ide od ruke i djeca su zdrava i napredna :) to i jest prekrasan dan!:)

kukucky said...

krasny den a v nemocnici? no to asi vela ludi na svete povedat nemoze.. este ze je tak pekne vyzdobena

Anonymous said...

Tesime sa, ze Toni ma uz tu zlomeninu v poriadku. To sa naozaj hojilo rychlo. My tu mame dnes sviatok,tak Robo robi sadrokarton na zachode. Za chvilu pride aj Phil Brice, pomoze mu, lebo on ma s tym bohate skusenosti. U nich doma vsetko prerabal pomocou sadraca. Inac pozdravuju vas Briceovci.

SaGaRuA said...

tak to teda hej. znie to divne, ale naozaj sme tam boli celi vyteseni. Sme proste vadasi.. :)

Dakujeme za pozdrav, aj my pozdravujeme Marthu a Phila, nech sa im dari na Slovensku, nech ich Pan pouzije!

My sa prave chystame na Toninu oslavu narodenin...tak utekam za sporak. cau

suzie-croatia said...

SUPER SRETNA SAM ZBOG TONI I NARAVNO ZBOG VAS!!!
ŠALJEMO VAM SVIMA PUSU, ČUVAJTE SE

teta Ana said...

pozdrav dragi naši,nadamo se da uživate u vikendu!
Stari bi trebao uskoro doći s posla pa onda slijedi uživancija!
zavirite ponekad i na naš blog,recite o čemu bi voljeli da pišemo,koje fotke,tračevi ;))
puno vas vole kasaki,pusa klincima!

Anonymous said...

Keď som raz bola s Miriam tri dni v nemocnici, mala akurát štyri roky.Biele steny a na stene jedna kresba, žaba. Tú som jej obkresľovala a na postele sme lepili nálepky, aby to tam bolo trošku živšie!!!
Neviem si predstaviť tú "vašu" nemocnicu. Niekedy odfoťte, ale radšej sa jej chcete vyhýbať, že.