16 Jul 2007

Novozélandská zima - Az újzélandi tél

Nuž priatelia, ako sa to dalo očakávať, pri počúvaní vašich sťažností na neznesiteľné horká nám bude stále viac zima. A stalo sa tak. Aj keď Auckland je dosť teplý, ani v noci neklesne teplota (aspoň zatiaľ) ani blízko nuly, na Novom Zélande je prosím pekne zima. A to znamená dve veci: dážď a vietor. Denne je v priemere 12 stupňov, ale aj na oficiálnej stránke meteorologickej služby majú označenú reálnu teplotu, a teplotu "feels like", teda ako sa to ľuďom zdá. Keď toto píšem, vlhkosť vzduchu je 84 percent, ale mali sme už aj dobre nad 90.

Ozajstnú zimu typu Strednej Európy majú však na južnom ostrove. Mama cestovala z Tokia najskôr dolu do Christchurchu (juh južného ostr.) a potom na sever do Aucklandu. Rozprávala nám o krásnych reťazoch zasnežených hôr (Južné Alpy), vôbec netušila kade to ide. v podstate videla to, čo my ešte určite dlho neuvidíme. Ale raz určite. Aby som to skrátila, dolu na juhu je riadna kosa, sneh atď., ale aspoň nemajú tak vlhko ako my.

Bárkivel beszélünk otthonról, mindenki a borzasztó melegről beszél. Ugyan felkészültünk rá, hogy a kánikula beszámolók terjedésével arányosan a mi telünk is egyre rosszabb lesz, most elérkezett az idő, hogy szóljunk róla egy pár szót.
Eddig az úgynevezett tél inkább tavasznak vagy ősznek tűnt. Hideg nem nagyon volt, kellemes 15-2o fok volt, csakhát a nagyon magas pártartalom miatt sokkal kevesebbnek érzi az ember (most éppen csak 84%, de volt már 9o felett is), amit a meteorológiai szolgálat úgy jelez, hogy ennyi a reális hőmérséklet, és ennyinek érzed. Az eső ha esik, akkor nem tudja mikor kell abbahagyni, úgyhogy a minap a kertünk már-már úszómedencének is beillett volna. Szóval ezt is szokni kell, mint az itteni vírusokat pl, merthogy hiába figyelmeztettek, hiába vitaminoztunk, állandóan van valami bajunk. Nem vészes, de azért kellemetlen.
Na de hogy még a témaával kapcsolatban írjak mást is, a déli szigeten azért rendes telük van (legalábbis az információim szerint). Anyu Tokióból Christchurch-ön keresztül jött Aucklanbe. Mi nem tudtuk, de csak mondta, hogy hóval borított hegyláncokat látott, csodaszép vidékeket. Remélhetőleg egyszer mi is megnézzük.

Već tjednima slušamo kako vam je vruće. Znali smo da čim vama dođe ljeto, nama će doći zima. I zima je uistinu došla. Ali srećom je prosječno oko 15 stupnjeva ali ybog vlažnosti zraka se osjeti kao 12. Na stranici meteorološke institucije pišu uvijek realnu i "feels like" temperaturu. Inače ako počne padati, nikako ne zna prestati. Dvorište nam je kao bazen.
Na južnome otoku je inače "normalna" zima, kao što smo se naviknuli u Europi. Mama nam je doputovala preko Tokija i južnog otoka. Vidjela je prekrasne bijele brdove (Južne Alpe). Jednoga dana ćemo i mi otići i pogledati južni otok. kažu da je puno ljepši od sjevernog otoka.

12 comments:

Anonymous said...

Tak neviem, co je lepsie, ci nasich 37 stupnov, alebo 12 s vetrom a vysokou vlhkostou :) Asi ma oboje nieco do seba. No je to dost neznesitelne. V takomto pocasi hovorim: zlata moja (byvala Samirova) kancelaria na Panenskej!

Anonymous said...

Suhlasim s Lenkou... V tomto obdobi su tie nase kancelarie najvdacnejsim miestom, kde sa da skryt pred tym strasnym horkom... :o) Majte sa dobre!

suzie-croatia said...

neznam kome je gore..mi ovdije jedva dolazimo do daha od vrućine. do kraja ovog tjedna su rekli da će kod nas biti i do 40 stupnjeva. teško mi je za povjerovati da je kod vas zima??!?gabi kako se snalazi tvoja mama kod vas, dali joj se sviđa? piši kakvi su komentari??!pusa klincima!!!

Anonymous said...

...ano, chcelo by to more na schladenie... Chcem ist k moru! (alebo tu mat aspon tu kancelariu z Panenskej) ;-)

Anonymous said...

hay Kopasovi
Zrinki sam odmah prenio poruke, a iskreno danas sam si uzeo vremena,na poslu, i pregledao sve od november2006. Znate koliko sam posebno ja želio biti na Vašem mjestu i pitao bih Vas što mislite kako bih ja tamo funkcionirao.
Poruku od jučer proslijedio sam na kućni mail pa će i Zrinka moći sve vidjeti. Oko kupovine stana malo se zakomplicirao jer su prodavatelji zapali u bračne poteškoće, ali želimo i vjerujemo da će se i nama njima pozitivno riješiti i da ćemo uspjeti kupiti taj stan. uz uvjet da prodamo ono u Našicama ili ovo u ZG ili nešto treće. Drago mi je da se svakim danom sve bolje uklapate unovu sredinu, vrijeme je na vašoj strani, iskoristite priliku, a ja ako stignem ....
Pozdrav od tokinovih

Gabi said...

ta nasa zima je super, moc sa nestazujeme, iba dost prsi. ale ak nie, ako napr dnes, tak je az horko. dnes bolo urcite nad 20s tupnov. :)

Danas je bilo iznad 20 stupnjeva. Volimo ovu zimu! :)

kukucky said...

cau Gabi, nainstalovali sme si na blog tiez site meter a vdaka tomu som zistila, kto je na tvojej stranke ten "pravidelny navstevnik z USA." Som to ja. :) na nasom blogu sa to vzdy mne objavovalo ako posledny navstevnik.. potom mi trklo, ze vlastne my mame v robote americky server... takze ten Columbus, Indiana, to som ja :)

Kamila

Gabi said...

tak vitajte nasi mili Amici :D
stale sme si lamali hlavu, kto do haja nas moze tak vytrvalo citat z Ameriky :)

Anonymous said...

PUNO TI HVALA, NIJE TO NAMA NEKA ŽURBA JER ČEKAMO DA SE DOKRAJA RIJEŠE PAPIRI ZA GRAĐEVINSKU DOZVOLU (VEĆ 3 MJ.) PITALA SI ME JEDNOM ZA KUĆU- MI SMO KUPILI GRADILIŠTE (ISTO U D.SELU)TE SE SAD BACAMO NA NOVE POBJEDE- GRADIT ĆEMO KUĆU..NISMO NI MISLILI DA ĆE NAM TO TOLIKO ŽIVACA POJESTI-I NOVACA NARAVNO. PUSA SVIMA, KAD SE SAMIR VRATI AK SE SJETI NEKOGA NEKA NAM JAVI, AKO IPAK NE-BUMO MI VEĆ NEKOG VALJDA NAŠLI
PUSA I POZDRAV
SUZIE

teta Ana said...

evo samo jedan brzinski pozdrav od kasakovih!
pusa ;))

Gabi said...

hvala na pozdravima, cure!

Anonymous said...

olvassa el az egesz blog, nagyon jo