7 Nov 2007

Doktorat (doktori, doktorski)

Takže dnes som mala asi po mesiaci dalsie stretnutie s mojou vedúcou práce. Trocha som sa obávala, aké bude mať tentokrát námietky ohľadom môjho projektu disertačky. Ale na moje veľké prekvapenie bola takmer :) nadšená. Vidí vraj perspektívu, jasný smer atď. Potom som jej ukázala kapitolu, na ktorej práve teraz pracujem. Tá je akási rétorická analýza, tzv. vnútorná textúra (inner texture) vybranej pasáže knihy Kazateľ. Babka bola normálne ohúrená čo všetko som odkryla iba takto letmo, a je plná očakávaní ohľadom rozpracovanej kapitoly. Jedna z metód, ktoré používam v disertačke je socio-rétorická (len pre úplnosť, tá druhá je spoločensko-vedná, najmä atropologická interpretácia). O nej bližšie napíšem neskôr, teraz iba toľko, že skúma aj text, aj kultúru a ideológiu biblickej knihy, čo je dosť odlišné od všetkého, čo som ja doteraz robila. Výskum sa teda pomaly mení na horlivé skúmanie starovekého Blízkeho Východu, jazyka a kultúry ... hádam to nebude mať trvalé následky! :)

No comments: