24 Apr 2007

feijoa (=fidzsoa, fidžoa)

Trošku som hľadala na nete a v receptoch a podobne, pretože táto feijoa fakt stojí zato. Takže je to ovocie stromu Feijoa sellowiana, rastúceho v subtropických krajoch, aj keď sa pestuje aj inde, je dosť prispôsobivý (ale v Tatrách by asi neprežil).. Samotné ovocie je zelené, ako keby navoskované a má veľkosť slepačieho vajca. Je veľmi aromatické, ak necháš vonku prázdnu šupku, izba naozaj vonia krásne. Je sa ako kiwi, väčšinou surové (so šupkou alebo bez), ale robia sa z nej všelijaké omáčky, želé a napríklad ja muffiny.

Kiegészítésként a tegnapi feijoahoz. Egy örökzöld fa gyümölcse (feijoa sellowiana), ami a szubtrópusi éghajlaton őshonos, de enyhébb éghajlaton is elél. Maga a gyümölcs nagyon aromatikus, zöld, tyúktojás nagyságú, viasyos bőrű. Többnyire nyersen fogyasztják, de főznek és sütnek is belőle (habár én itt még nem sok sütögető háziasszonnyal találkoztam) - muffin, zselé, szószok stb.

Jučer ste mogli vidjeti voće feijoa, danas dodajem i kratak komentar. Dakle raste na drvcu feijoa sellowiana (subtrop.). Je zelena, velićine ko jaje, jedu je sa kožom ili bez slično kao kiwi. Također se od nje rade umake, muffine, žele itd.

3 comments:

Anonymous said...

njam,njam....mmmm otvorio mi se apetit....veselimo se svakoj vašoj vijesti!

Anonymous said...

mňam, mňam, ...hmmm "otvoril sa mi apetít" (hihi)... tešíme sa z každej vašej správy (rozumela som po chorvátsky ;-) - aspoň dúfam)

SaGaRuA said...

bravo, dana. tvoje jazykove schopnosti nas ohromuju.
Well done!
:)