17 Apr 2007

Skolka

Dnes bol pre nás veľký deň: išli sme do škôlky. Po dlhých trampotách hľadania škôlky pre detí sme sa k nej konečne dopracovali. Je niekde medzi Samirovou robotou a univerzitou, takže sa nám bude lepšie organizovať život.
Deťom sa tam páčilo. Toni má po celý deň k dispozícii všetky potreby k výtvarnému vyžívaniu sa, čo je pre ňu asi hrozne dôležité. Doma som ju občas krotila, lebo to upratať po nej, a najmä Rubenovi zabrániť v jedení napr. tempery ma moc nebavilo. Takže ona je šťastná. Rubenovi sa bude venovať pani Sanitra (asi tak nejak), Indka. Hneď si padli do oka, takže ani nezistil, že som sa vzdialila, bez problémov sa s ňou a s ostatnými deťmi hral. Tento týždeň máme privykávanie, budúci týždeň by už mali začať. Dúfame, že to dopadne dobre, lebo moje prvé stretnutie s vedúcimi na ostro sa už blíži a musím trochu zabrať.
Program škôlky, alebo "vyučovania" prakticky určujú deti sami, teda všetkému sa venujú tak dlho, kým zvedavosť dieťaťa nie je uspokojená (táto veta nie je moc slovenská, že?). Podstatu chápete. Zajtra uvidíme, ako sa nám bude dariť.

5 comments:

kukucky said...

Ahojte, no to je zlate a nestazovala sa Antonija, ze nerozumie? Ale vsak sa vlastne rychlo nauci. Tie vase deti budu machri do jazykov! Slovensky, Madarsky, Chorvatsky, Anglicky... dost dobre :)

SaGaRuA said...

toni vobec nevadi, ze nieco nerozumie. ona dokonca aj komunikuje "po anglicky" - hatlanina, ktora v podstate napodobnuje ang vyslovnost a ang intonacia. takze to kazdy pochopi. k tomu gestikuluje ostosest. asi sa zacneme zborovo ucit aj po maorsky :-)

Lenka said...

Ty brdo, neprehanate to nejak? Este aj maorcina! To je super, ze detom sa v skolke pacilo. Stelka sa stale pyta, kedy zase bude u nas spat Antonija, ze jej rozlozi postel :)

Anonymous said...

No co, aj tretí den ma zaujem Tonika o skolku? Ako je s Rubenkom? Babi.

SaGaRuA said...

uz som pisala post v madarcine o riadnom dni v skolke, po slovensky som nemala cas, ale vecer doplnim, sorry